Een schuur is handig, soms iets te handig als het gaat om de berging van spullen.
Zo kun je er er van alles in opslaan, van gereedschap tot kleding en overbodig interieur.
Aangezien de meeste mensen over een schuur met beperkte ruimte beschikken, is het handig om je schuur zo efficiënt mogelijk in te richten. In deze blog geven we een aantal tips.
Minder spullen
Om te beginnen is het verstandig om zo weinig mogelijk spullen te hebben. Zeker in de Nederlandse maatschappij is het gebruikelijk om veel spullen te hebben. Daarbij hebben we vaak meer spullen dan nodig. Ga bijvoorbeeld eens na hoeveel gereedschap je hebt, misschien heb je wel 5 hamers terwijl je er maar twee nodig hebt. Misschien kun je de overige items weggegeven of verkopen voor een mooi prijsje. Zo voorkom je verspilling en help je een ander.
Indeling
Wanneer je eenmaal hebt besloten wat je moet houden, is het goed om te kijken naar de indeling van je schuur. Vaak vergeten mensen dat ze beter de hoogte in kunnen gaan. De meeste loze ruimte bevindt zich immers in de lucht. Je kunt hierbij kiezen voor een kast of bijvoorbeeld planken aan de wand. Wanneer je alles op hoogte zo efficiënt mogelijk hebt ingericht kun je beginnen met het echte werk; de inrichting.
De inrichting
Het is verstandig om met grote spullen te beginnen. Denk aan je skispullen of het tuinmeubilair. Wanneer je eenmaal een goede basis hebt gevonden voor deze spullen is he makkelijker om er omheen te bouwen met kleinere spullen. Verder is het handig om bepaalde categorie te bepalen. Leg bijvoorbeeld de verfspullen en de gereedschappen bij elkaar.Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld de tuinspullen en kleding.
Efficiënt
Als het gaat om efficiëntie dan is het handig om voor efficiënte producten te kiezen. Denk bijvoorbeeld aan inklapbare meubels of kies voor een vouwdoos in plaats van een gewone. Op deze manier kun je ruimte besparen door middel van het verkleinen van een groter product. Wanneer je alles hebt ingericht op efficiënte wijze, is het verstandig om alles goed bij te houden. Door alles bij te houden houd je het in de toekomst ook netjes en efficiënt.